Afsnit #3 – Werner Valeur: En serieiværksætters marketing-hemmeligheder fra +20 startups og 6 EXIT!

I dag byder vores vores vært Bjørn Vestergaard velkommen til Werner Valeur – serieiværksætter og stifter af mere end 20 forskellige selskaber. 

Werner Valeur er en af de få, der både kan se gode idéer, eksekvere dem og tage dem hele vejen til et exit. Han er uddannet i PR og kommunikation, og som 18-årig stiftede han sin første virksomhed. Han har blandt andet været med til at sifte regnskabsprogrammet Billy, den digitale bilagshåndterings-virksomhed Paperflow, lønsystemet Salery og hans seneste IT-eventyr Wolfpack, som skal gøre det let for medarbejdere, chefer og økonomifolk at få styr på medarbejderudlæg og fysiske kvitteringer.

I dag har han stiftet mere end 20 selskaber, solgt fem virksomheder, han selv har stiftet, skrevet 10 bøger om iværksætteri og sidder lige nu som ejer i 20 forskellige selskaber. Han er advisor i branding og traction, og så er han specialist i, hvordan man bygger en start-up fra nul til exit. 

 

I dag kan du glæde dig til at høre om Werners erfaringer som iværksætter og founder af regnskabsprogrammet Billy og blive klogere på:

  • Hvilke tanker, overvejelser og strategier, der lå forud for Werners første store start-up succes – regnskabsprogrammet Billy, som han i 2019 solgte til Ageras for et tocifret millionbeløb 
  • Hvordan han nåede til den erkendelse, at der var et behov og hul i markedet, som Billy kunne komme til at udfylde 
  • Hvilke kanaler, der var de mest effektive i startfasen for at få eksponering og god  traction 
  • Hvilke styrker betalte medier og blogging har i forhold til at få traction til sin virksomhed 
  • Hvordan det at skrive bøger og holde foredrag både kan være med til at styrke din offentlige stemme som iværksætter, systematisere dine tanker og blåstemple dit navn og produkt 
  • På hvilken måde hans første bog og første PR-artikel var med til at bygge hans person op og samtidig var et springbræt til stigende medieopmærksomhed 
  • Hvor vigtigt det er at kende sin målgruppe, før man vælger kanaler til branding og marketing, og hvordan man lykkes med at finde frem til sin målgruppe 
  • Hvad de største fejl og learnings var i stiftelsen af Billy 
  • Hvor vigtigt det er at forventningsafstemme med sine co-founders og ansætte de rigtige i start-up-fasen
  • Hvorfor det er vigtigt at kunne revidere og udvikle sin forretningsmodel for at skaffe kunder og finde en rentabel og skalerbar prismodel
  • Hvad Werner som founder af en tech-start-up ville gøre anderledes, hvis han skulle starte i dag 

Vil du gerne have flere kunder og skabe vækst i din iværksættervirksomhed?

Her er 3 gode tips, som højest tager 2 minutter:

  1. Få adgang til eksklusivt indhold og flere marketing-tips fra gæsterne 
  2. Abonnér på Traction, så du aldrig misser et afsnit:
    Spotify: https://open.spotify.com/show/0ZfulDfXRBZC39DqQC9cfT?si=faef121553de4370
    Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/podcast/id1669324654 
  3. Vær med i fællesskabet og følg Traction på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/traction-podcast/ 

 

Rigtig god fornøjelse med Traction!